Elke dag zoeken duizenden mensen op Google naar bedrijven zoals dat van jou, daarom is een opvallend bedrijfsprofiel een must.
Door belangrijke gegevens over jouw bedrijf op te slaan in jouw “Google Mijn Bedrijf” vermelding verbeter je de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf. Maar wat is Google Mijn Bedrijf eigenlijk en hoe claim jij jouw vermelding? In dit artikel lees je alles wat je moet weten over Google Mijn Bedrijf en wat daar de voordelen van zijn.
Google Mijn Bedrijf ook wel bekend als Google My Business is een gratis tool die je kunt gebruiken zodra je een eigen bedrijf start. Google biedt jou de mogelijkheid om een bedrijfsvermelding binnen Google Zoeken en Google Maps te beheren. Je Google Mijn Bedrijfspagina is jouw eigen omgeving waarin je alle relevante informatie over jouw onderneming plaatst. Jouw Google Mijn Bedrijf vermelding staat aan de rechterkant van de zoek resultaten. Waarschijnlijk zal je het wel kennen. Je bent opzoek naar bijvoorbeeld een supermarkt in de buurt, je typt “supermarkten in de buurt” en je krijgt keuze uit allemaal supermarkten die vlak bij je in de buurt gevestigd zijn.
Voor de potentiële klant is de eerste indruk erg belangrijk. Als jou Google Mijn Bedrijf niet volledig is ingevuld door bijvoorbeeld geen foto’s te hebben toegevoegd, heb je een grote kans dat de potentiële klant verder gaat zoeken.
Je weet nu denk ik dat Google Mijn Bedrijf een belangrijk onderdeel is van jouw lokale vindbaarheid. Er zijn heel veel mogelijkheden wat je met jouw vermelding kunt doen een paar voorbeelden daarvan zijn:
Voor (potentiële) klanten kun je handig een overzicht bieden met je contactgegevens. Klanten krijgen bij het zoeken van je naam meteen je locatie van je zaak te zien op Google Maps, de openingstijden, website en het telefoonnummer. Superhandig natuurlijk!
Als klanten een review plaatsten kun je daarop reageren. Dit is gelijk een goede online mond-tot-mondreclame voor potentiële klanten. Mede doordat het telefoonnummer duidelijk vermeldt staat op je bedrijfsprofiel kunnen je (potentiële) klanten je gemakkelijk bereiken.
In Google Mijn Bedrijf heb je de mogelijkheid om één of meerdere URL’s toe te voegen. Dat is handig om bijvoorbeeld naar specifieke pagina’s in je website te gaan, zoals reserveren, de contactpagina of een pagina met specifieke (product)informatie.
Google biedt ook de mogelijkheid voor bedrijven om hun statistieken inzichtelijk te krijgen. Op deze manier kun je precies zien wanneer je klanten je wél zien, maar ook wanneer niet.
Op je Google Mijn Bedrijf kun je ook reviews krijgen en erop beantwoorden. Potentiële klanten krijgen zo meer vertrouwen in jouw bedrijf. Als je reviews verzamelt krijg je ook beter inzicht naar de verwachtingen en behoeftes van de klant. En weet je waar jouw sterke en/of zwakke punten liggen.
En ook goed om te weten is dat je door veel positieve reviews wordt beloond door Google met een hogere positie.
Google Mijn Bedrijf heeft veel voordelen voor zowel bedrijf als de klanten van jouw bedrijf.
Een paar voorbeelden hiervan zijn:
Via Google Maps jouw bedrijf toevoegen:
2. Klik linksboven op menu: Je bedrijf toevoegen
3. Volg de instructies op het scherm om de aanmelding voor Google Mijn Bedrijf te voltooien.
Als er bij jou “Google Mijn Bedrijf” al een vermelding staat, maar je er nog geen toegang tot het beheer ervan hebt, dan kan je de vermelding claimen.
Via Google Maps jouw bedrijf claimen
3. Klik op jouw bedrijfsnaam.
4. Klik op Dit bedrijf claimen>Nu beheren
Als je een ander bedrijf wilt kiezen, klikt u op ik ben eigenaar of beheerder van een ander bedrijf.
5. Selecteer een verificatieoptie en volg de stappen op het scherm> Verificatieopties zijn er om je account veiliger te maken.
Kort om “Google Mijn Bedrijf” is essentieel voor jouw onderneming.
Vond je dit nou interessant? Bekijk meer artikels op onze website!
Elke dag zoeken duizenden mensen op Google naar bedrijven zoals dat van jou, daarom is een opvallend bedrijfsprofiel een must.Door belangrijke gegevens over jouw bedrijf op te slaan in jouw “Google Mijn Bedrijf” vermelding verbeter je de lokale vindbaarheid van jouw bedrijf. Maar wat is Google Mijn Bedrijf eigenlijk en hoe claim jij jouw vermelding? […]
Het belang van snelheid voor de vindbaarheid van een website. Je kunt de snelheid van een webpagina het beste omschrijven als “laadtijd van een web pagina”. Dus de tijd die nodig is om de inhoud op een specifieke pagina volledig weer te geven. Een tweede uitleg die wordt gegeven is “tijd tot de eerste byte”. […]